29.07.2008

Cercis Murat Konağı



Bu siteyi açarken aklıma hemen burası gelmişti, bir ara fırsat bulup yazarım diye geçirmiştim içimden...
Güneydoğu Anadolu gezisine çıkarken aslında aklımda 2 yer vardı görmek için sabırsızlandığım.. biri Nemrut, biri de Mardin....

İkisinde de heyecanlanmakta çok haklı olduğumu gördüm gezi bittiğinde.. Hala gözümü kapatıp Mardin'i düşündüğümde sanki bir masal diyarını düşünüyor gibi oluyorum.. tabi hayaller benim olunca filtreler de koyabiliyorum.. örneğin çanak anten görüntülerini siliyor hayalim.. taş evlerin arasındaki beyaz boyalı evleri, yine taş evlerin kenarına iliştirilmiş 1 odayı hep siliyor hayallerim....

Bizim için gezi demek, illaki gittiğimiz yeri yemek kültürünü de tanımak demek...En özel neresi var ise önceden araştırıp, notlar alıp öyle çıkarız yola... burayı da önceden mimlemiştik... Cercis Murat Konağı....



Gerçek Mardin mutfağıyla tanışmak için buraya kesin gitmelisiniz. .. uzun uzun size yemek isimlerini saymayacağım. şuradaki mönülere bir göz gezdirin lütfen...

Mardin'e yolunuz düştüğünde bu mönülerden birini seçin, mezopotamyaya yüzünüzü dönün ve damağınızın üzerindeki lezzet partisinin tadını çıkarın...

ama tabi bir sıkıntıyı da söylemeden olmaz.. asla hızlı servis almayı beklemeyin, kısıtlı zamanda gitmeyin, üzülürsünüz... çünkü servis gayet yavaş... bunu bir seferlik denememizle söylemiyorum, bu geziden 1 ay sonra eşim bir kez daha gitti Mardin'e, yine aynı sürede servis alabilmiş...



Hiç yorum yok: