18.07.2008

Balıkçı Mustafa


Tuzla farklıdır benim için... turistik olarak gidip gördüğünüzden çok farklı yüzlerini gördüm Tuzla'nın.. Mercan mahallelerinin ara sokaklarının sakinliğini, martıların seslerini, kedilerin miskinliğini hep çok sevmişimdir...

Yeşildir, hem de çok yeşil..doğal peyzajının güzelliğinin yanında, bazı evlerin özel peyzajı da sokağa kadar taşmıştır...

Burayı bana sevdiren çok sevdiğim bir dostumdur, ve hemen her buluşmamızda Tuzla gecelerini sahildeki Balıkcı Mustafa'da bitiririz..

Mustafa Bey hanımıyla işletiyordu bu balıkcıyı, ama şimdilerde daha çok İngiltere'de eğitimini tamamlamış olan oğulları Şafak'ın yönetiminde ...Zaten her gittiğinizde hepsini maaile görürsünüz... Hepsi tek tek ilgilenirler müşterileriyle...

Burada bugüne kadar taze olmayan birşey yediğimi hatırlamıyorum. Yazları bir kabak kızartma spesiyalleri var,söylemeseydim ve size servis edilseydi kabak olduğunu anlayamazdınız, eminim, lütfen gidince ısrarla denemek isteyin...

Kışları ise masaya hemen kendi yaptıkları acı soslu biber turşusu ile kalamata siyah zeytinler gelir...

Balıkcı Mustafa'nın bir özelliği de normal şartlarda bir duble rakıdan daha fazlasını servis etmemesidir. Normal şartlarda diyorum, çünkü çok sık giden müşterilerine ikinci bardağı da verdiği görülmüştür..:)

Servis anlattığım gibi gayet iyi..

Fiyatlar da İstanbul'daki "hoşgeldiniz balık restaurantına, sizi gidi cesur insancıklar, hop hop alalım 90-100 liranızı kişibaşı" mekanlarından çok daha ucuzdur...ama salaş balıkcılarla da karıştırmayın durumu olur mu?..

1 yorum:

özii dedi ki...

Merhaba...
Balıkçı Mustafa , oldukça merak uyandırıcı , en kısa sürede denemek lazım...