17.08.2008

Çiya Sofrası

Yöresel yemeklerde gelinebilecek son nokta.. bir laboratuvar.. yemek araştırma merkezi...daha ne diyeyim.. çiya sofrası...

Dün bütün gün indirimlerden faydalanmak için çarşıdaydım, kıyafet giyip çıkarmakdan, numarası kalmamış ayakkabının bir küçük numarasına ayağımı sığdırmaya çalışmakdan helak bir halde eve geldim, ev ahalisine akşam için güzel bir yemek hazırlama sözü de vermiştim evden çıkarken ama dönerken çokdaaan verdiğim sözden dönme hallerine girmiştim.. tek istediğim duş alıp, aldıklarımı salona yayıp şöööyle kendimle gurur duymakdı, ne ucuza ne çok çeşit almıştım, aferrinn bana, bu harbe değmişti, savaşdan ganimetle dönen bir amazondum ben...:)

ama ya açlık,ya asla ucuz numaralarla geçiştirmediğimiz cumartesi akşamımız....güzel birşeyler yemeliyiz, ama ne...

hazırlandık evden çıkdık, hala nereye gideceğimizi bilmiyorduk, kadıköye gitmek geldi aklımıza, yıllar olmuştu haftasonu kadıköye gitmeyeli..kadıköy bizim için çiya demekti oysaki bir zamanlar, ama oğlumuzun ilk yıllarında çok kalabalık yerlere girmeye imtina ettik ne yalan söyleyeyim.. ama artık büyüdü, her ortama uyabiliyor, o halde neden çiya olmasın ki...



çiya tam bir yöresel yemekler restaurantı.. sahibi aslen gaziantepli... ama çiya sofrasının ilk dükkanında anadolunun bütün yemeklerini tadabiliyorsunuz, hepsi hergün yapılmıyor tabi ki..ama şu salatalar var yaaa, onlar hergün oradalar....




bu salatalardan kendinize bir tabak hazırlıyorsunuz ve tarttırıyorsunuz.. fikir versin diye yazayım,tepeleme doldurduğum bir tabağa 14 lira ödedik...

salatalar çok lezzetli ama yöresel yemekler için muhakkak bir boşluk bırakın midenize...şu çeşitliliğe bakarmısınız, çiyanın sahipleri anadolunun , egenin bütün yemeklerini araştırıyor, öğreniyor ve bizler için pişiriyorlar..

bu arada çiyanın aynı sokakda 3 restaurantı var, biri yöresel yemekler, diğeri kebap, bir de yeni açtıkları hem yöresel hem de kebap servisi yapılan restaurantları..kebap kısmında da gerçek bir antep restaurantı tadını alabilirsiniz. Bu sene yaptığımız gap gezisinde gaziantepdeki meşhur imam çağdaşa gitmiştik, o kadar kalabalık, çalışanlar o kadar bezgindi ki, yıllarca ismini duyduğum bu restaurant da hiç de özel bir antep restaurantında hissetmemiştim kendimi, lahmacunu türkiyede tek deniyordu, ama var ya, çiyaya bi gidilmeli, bi lahmacunu tadılmalı sonra karşılaştırma yapılmalı derim....

tabi bu kadar çok yedikten sonra midenizi rahatlatmak için de çözümleri var, envai çeşit şerbetleri.. dün akşam sumak şerbeti içtik örneğin.. müthiş lezzetliydi.. bunlardan da denemeyi ihmal etmeyin efendim...

bu arada çiya'nın tarihçesini de buradan okuyabilirsiniz.



2 yorum:

özii dedi ki...

Afiyet olsunnn...
Bu saatte de bu yapılmaz ki ama :)))

karamelize dedi ki...

zamanlamam yanlış da olsa, tavsiyem iyi...:) denemeni isterim..
sevgiler